Mijn Toscane - Recepten, cuisine, landschappen
Lorenza de'Medici
Tirion Culinair (2004)
#10
7*
Gebonden met stofomslag 9789043905473
Mijn Toscane is een boek voor iedereen die deze Italiaanse streek een warm hart toedraagt. Niemand ontkomt namelijk aan zijn veelzijdige charme: het prachtige landschap, de bijzondere mensen en natuurlijk de heerlijke keuken. Lorenza de'Medici neemt haar lezers mee op gastrononmisch avontuur. Een ontdekkingstocht naar typische streekprodukten, gelardeerd met adembenemende fotografie. De typisch Toscaanse delicatessen worden toegepast in dertig recepten, van antipasti tot dolce, stuk voor stuk tongstrelende gerechten uit het achterland van ondere andere Siena, Florence, Pisa en Arezzo.

De schrijfster combineert een persoonlijk verhaal met authentieke regionale recepten. Dit mondt uit in levendige beschrijvingen van de steden in de regio en prachtige verhalen over plaatselijke gebruiken en tradies. Zij besteedt ook aandacht aan de unieke culinaire schatten van Toscane. Zij geeft dertig recepten waarin de rijke tradities van de Toscaanse keuken worden gepresenteerd.

Lorenza de'Medici heeft wereldwijd meer dan dertig Italiaanse kookboeken gepubliceerd. Ze kan putten uit een bijzonder inspirerende omgeving, want ze woont in Badia a Coltibuono. Dat ligt in een van de bekendste wijngebieden van Italië, die van de Chianti. Hier zwaait ze de scepter over haar befaamde kookschool, The Villa Table. Ze was presentatrice van een televisieserie over de Italiaanse gastronomie.

Vertaler Studio Imago
Fotografie John Ferro Sims
Serie Italië