Anthony Worrel Thompson's GI-dieet - Recepten voor een nieuwe lifestyle
Anthony Worrall Thompson
Tirion Culinair (2005)
#143
5*
Paperback met flappen 9789043907149
Het is wetenschappelijk bewezen dat het GI dieet op lange termijn effectiever is dan het Atkins-dieet. Anders dan het Atkins-dieet maakt het GI-dieet onderscheid tussen goede en slechte koolhydraten, zodat men geen voedingsgroepen hoeft te missen, waardoor de verloren kilo's er gezond afgaan en af blijven. Dit boek biedt duidelijkheid te midden van de verwarrende hoop informatie over de glycemische index. Bovendien zijn de recepten samengesteld onder toezicht van GI-specialist dr. Mabel Blades. Dit boek helpt niet alleen kilo's kwijt te raken, maar het zorgt ook dat ze er voorgoed afblijven, terwijl men nog altijd van het eten kan genieten. Het biedt meer dan honderd smakelijke recepten die hun weerga in de dieetwereld niet kennen. De recepten in dit boek zijn goed te bereiden en ze zijn zeer smakelijk. Het GI-dieet is uitermate geschikt voor mensen met hart- en vaatzieketen of type 2-diabetes. Want voedingsmiddelen met een lage GI-waarde stellen het lichaam in staat om de bloedsuiker op peil te houden.
Antony Worrall Thompson is een beroemde kok en televisiester, die zich volledig toelegt op gezond eten. Hij is een enthousiast liefhebber van biologisch voedsel en een vurig voorstander van gezond eten. Dr. Mabel Blades is voedingsdeskundige en expert op het gebied van de behandeling van afwijkingen door middel van voeding. Jane Suthering is een ervaren culinair auteur en consultant, ontwerper van recepten ven voedselstylist.

Ontwerper/Vormgever Hans Britsemmer
Hulpauteur Mabel Blades; Jane Suthering
Fotografie Steve Lee; Tony Briscoe