Accidental foodie - Culinaire topper
Neale Whitaker
Van Dishoeck (2006)
#242
7*
Gebonden met stofomslag 9789026929847
De drie en twintig geportretteerden in dit boek mogen aan tegenovergestelde kanten van de wereld wonen, allemaal delen ze dezelfde passie: de liefde voor goed en lekker eten. Culinair journalist Neale Whitaker mocht tijdens zijn succesvolle carrière kennismaken met een groot aantal van 's werelds meest befaamde namen op culinair gebied. Dit boek is een verzameling van zijn grote culi-helden en voorbeelden. Gebaseerd op persoonlijke interviews schetst Whitaker haarscherpe portretten. Hij laat zien welke bronnen van inspiratie en dromen ten grondslag liggen aan de bijzondere carrières van invloedrijke chefkoks, restaurateurs en culinair recensenten. De culinaire toppers hebben allen hun favoriete recepten prijsgegeven, vaak toegelicht in hun eigen woorden. Accidental Foodie, met prachtige foto's van internationaal vermaard fotografe Petrina Tinslay, combineert meer dan negentig heerlijke recepten met fascinerende inkijkjes in de culinaire wereld.
Neale Whitaker is culinair journalist en was de eerste hoofdredacteur van het gereputeerde tijdschrift Food Illustrated. In Australië stond hij aan de wieg van het populaire blad ABC delicious, en was hij hoofdredacteur van Vogue Entertaining + Travel. Hij pendelt tussen Engeland en Australië en is een van de meest gezaghebbende schrijvers in het vak. Accidental Foodie is zijn eerste boek. Ieder hoofdstuk begint met het 'levensverhaal' en een foto van de culinaire topper, daarna volgen diens favoriete recepten, die goed zijn te bereiden.

Vertaler Cornelis van Ginneken
Fotografie Petrina Tinslay
Aantal pagina's 240