Proefkoken voor de koningin - Jubileumkookboek Cuisine Culinaire Nederland
Tirion Culinair (2006)
#335
6*
Gebonden met hardcover 9789043909273
Flaptekst: De eerste echte kookbijbel voor alle amateurkookclubs van Nederland. De uitgave kwam tot stand ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van Cuisine Culinair Nederland, het overkoepelende orgaan van negentien vooraanstaande kookclubs in ons land (3000 leden). De recepten zijn van hoogstaande kwaliteit. Het is een boek voor de gevorderde amateur en de semi-professionele koker. De sensationele vormgeving met ‘ezelsoren’ speelt een belangrijke rol.
Wie voor de koningin kookt moet van goede huize komen. De duizenden leden van de vele kookclubs in Nederland koken alsof de koningin komt eten: hoogstaande kwaliteit, originele ingrediënten en een sublieme bereidingswijze. Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van de CCN werden veertien complete en uitgebreide menu’s samengesteld. Het boek heeft een praktisch register. De vormgeving is zeer innovatief. Het boek wordt humorvol ingeleid en van wijnadviezen voorzien door Hans Melissen, succesauteur van onder meer de wijnbestseller Chateau Poeha.

Recensie: Dit boek begint met een leuk verhaal over het ontstaan van de titel. Het is speciaal geschreven voor semi-professionals. Er werd een keuze gemaakt uit de ingezonden recepten van leden uit de CCN afdelingen. De pagina's in het boek hebben een speciale vouwlijn, zodat de 'ezelsoren' gemakkelijk kunnen worden gemaakt om een recept snel terug te kunnen vinden. Dit is een beetje flauwekul want het boek heeft een goede index. En wat doe je als het hele boek gevouwen is? Het is alleen nuttig om tijdens het koken nog snel even de ingrediënten na te lopen.

Ontwerper/Vormgever Ingeborg Scheffers
Gedrukt door Calff & Meischke BV
Hoogte x Breedte 225 x 170  mm