Tools for cooks - Keukengerei van A tot Z
Christine MacFadden
Unieboek | Spectrum (2008)
#508
7*
Gebonden met hardcover 9789027426963
Flaptekst: Met een keuze die groter is dan ooit, neemt de vraag naar goed advies toe. In tools for cooks vindt u de belangrijkste informatie over alle soorten keukengereedschap, of het nu een eenvoudig aardappelschilmesje is of een complete keukenmachine. Het boek biedt koopadviezen en legt uit hoe bepaalde apparatuur werkt, en hoe u ze het beste kunt gebruiken. Ook vertelt het u over de voors en tegens van de diverse materialen en hoe u ze moet onderhouden. Verder bevat het talloze recepten van beroemde (tv-)koks als Jamie Oliver, Alain Ducasse, Ken Hom en Alice Waters. Ook worden er tips gegeven voor bij het aankopen van het beste keukengerei. Bovendien is er achterin het boek een lijst met gespecialiseerde kookwinkels en nuttige websites te vinden. Christine McFadden is bekend in Groot-Brittannië. Zij heeft verschillende kookboeken geschreven, waaronder De groene keuken en Kookboek voor vetarm eten, die ook in Nederland zijn verschenen.

Recensie: In dit boek vindt de lezer de belangrijkste informatie over alle soorten keukengereedschap, van een eenvoudig aardappelschilmesje tot een completen keukenmachine. Goed keukengereedschap is goud waard en het boek legt uit hoe bepaalde apparatuur werkt en hoe die het best is te gebruiken. Ook de voors en tegens van de diverse gereedschappen worden besproken, evenals het onderhoud daarvan. Elk hoofdstuk begint met een uitleg over het keukengerei en daarna volgen recepten waarbij het gebruikt wordt. De recepten zijn goed bereiden, maar men moet wel kunnen koken. Ze zijn uitvoerig en puntsgewijs beschreven en voorzien van prachtige foto's. Dit is een onmisbaar boek voor mensen die graag koken.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Tools For Cooks

Vertaler Hans Bos; Hans van Cuijlenborg; Cas van Cuijlenborg; Jan Dederding; Atty Mersinga
Fotografie Mark Williams; David Munns; Gus Filgate; Peter Cassidy; Janine Hosegood; Mich Turner; Richard Jung