Bangkok street food - Koken & reizen in Thailand
Tom Vandenberghe; Eva Verplaetse
Lannoo (2010)
#644
7*
Paperback met flappen 9789020986549
Flaptekst: Laat je meeslepen door de overweldigende, niet-aflatende activiteit in de stad en ontdek haar grootste troef: de Thaise street food, vaak bestempeld als een van de fijnste keukens ter wereld. Dompel je onder in het bruisende stadsleven. Bangkok, de hoofdstad van Thailand, behoort tot de meest opwindende en contrastrijke metropolen van Azië. Snuif de typische aroma's op van verse koriander, kokosmelk, citroengras, limoen, pikante chilipepers en vissaus en laat je meevoeren op de eindeloze stroom van culinaire impressies. Met 65 originele recepturen uit de Thaise keuken en 25 authentieke eetadressen en markten. In dit boek kom je alles te weten over de diversiteit aan producten, de culinaire toppers, de verschillende kooktechnieken, de lokale eetgewoontes en de verborgen tips en tricks van de Thaise street food. De ideale reisgids doorheen het kluwen van de talloze eetstalletjes.

Dit boek is het resultaat van al onze reizen naar Thailand, in en buiten Bangkok, en van Toms ervaringen als een gedreven Belgische chef in de Thaise keuken. We hopen dat het je een inzicht geeft in de Thaise streetfoodcultuur. Bovendien wilden we enkele authentieke Thaise streetfoodrecepten met je delen; om ze te bereiden of om ze te herkennen. Eetkraampjes verhuizen telkens, maar de culinaire hotspots die we vermelden, bestaan al vele jaren. Zo kan dit boek ook dienen als gids. Je merkt het: wat je nu in handen hebt, is niet onder één noemer te vangen. We noemen het graag een kookboek/reisgids.

Recensie: dit is een sfeervol kookboek en reisgids ineen met authentieke street food recepten. Het is origineel van opzet en de recepten staan duidelijk beschreven en zijn makkelijk te bereiden. Tom en Eva hebben hun recepten in dit boek geordend naar bereidingswijze: grillen, koken, stomen, bakken, mengen en dips. Dit is een zeer waardevol kookboek over de street food cultuur. Het is tijd dat wij die in Nederland gaan ontdekken.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Bangkok street food

Ontwerper/Vormgever Quatre Mains
Fotografie Luk Thys