Puur natuurlijk koken - Eet volgens de seizoenen en verspil niets
Tom Hunt
Good Cook B.V. (2015)
#885
7*
Hardcover 9789461431165
Uitgeverstekst: Weg met de ingevlogen aardbeien in december! Puur natuurlijk koken zet je met de beide benen op de grond en leert je culinair genieten in het hier en nu. Tom Hunt, voorvechter van het gebruik van lokale en seizoensgebonden producten, laat je kennismaken met zijn manier van koken. Hij noemt dit 'van- wortel-tot-vrucht': je gebruikt letterlijk alles van de ingrediënten. Zo eet je gezonder, verspil je niets en bespaar je ook nog eens geld. Per jaargetij worden de seizoensproducten onder de loep genomen, met steeds drie eenvoudige basis- bereidingen, gevolgd door drie wereldgerechten en aangevuld met variaties daarop, ideeën om restjes te verwerken en korte, snelle recepten. Alle recepten blinken uit door de fantastische diversiteit van alledaagse groente- en fruitsoorten. Blader dit boek door en lees wat je moet doen met die zak groenten die je hebt gekocht, in de weten- schap dat er een inspirerend recept (of tien) op je ligt te wachten! Van ontbijt tot en met nagerecht, alles wat daartussen zit en heerlijke drankjes, dips en sauzen.

Recensie: Tom Hunt kookt in zijn restaurant zoveel mogelijk met streekproducten en volgens de seizoenen. Het gaat hem vooral om lokale, natuurlijke en biologische seizoensproducten. Die zijn ook nog eens het lekkerst. Hij beschrijft zijn manier van koken en hoe ermee om te gaan. De recepten in dit boek zijn ideeën en uitgangspunten voor een gerecht. Verder geeft hij tips over hoe je restjes verwerkt en er een andere maaltijd mee bereidt. Tom's motto is: "Bemin de ingredieënten en kook met overgave". Dit maakt het tot een interessant, mooi uitgevoerd kookboek. De recepten zijn zeer verschillend en die zijn goed te bereiden.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Puur natuurlijk koken

(Eind)redactie Suzanne Stougie
Vertaler Kim Steenbergen