Samen brood bakken - Stap-voor-stap broodrecepten om met kinderen te maken
Emmanuel Hadjiandreou
Becht (2015)
#890
5*
Gebonden 9789023014546
`Uitgeverstekst: Brood bakken met kinderen is heerlijk: in 'Samen brood bakken' leren kinderen brood bakken op een ambachtelijke manier. Het boek begint met het beantwoorden van vragen als 'wat is meel?' en 'hoe wordt dit gemalen?'. De verschillende projecten die dan volgen - zoals voor je zuurdesem zorgen alsof het een huisdier is, het maken van een flesballon en je eigen graan verbouwen - brengen de belangrijkste principes van brood bakken tot leven! Tussen de stap voor stap te volgen recepten zitten onder andere tijgerbrood, zuurdesempannenkoeken en frambozenbolletjes!

Recensie: In dit kookboek voor kinderen staat het bakken van brood centraal. Stap voor stap legt de auteur uit hoe brood gemaakt wordt, welke ingrediënten daarbij belangrijk zijn en hoe je het beste brooddeeg kunt kneden. Door middel van duidelijke foto’s wordt stap-voor-stap inzicht gegeven in het bakproces. Aan de hand van verschillende proefjes maken kinderen kennis met gist of gluten. Daarnaast bevat het kookboek veel recepten. Die zijn ingedeeld op basis van verschillende thema’s als 'Lunch en broodtrommeltjes' en 'Thee met vriendjes en vriendinnetjes'. Voor het uitvoeren van de recepten is geen voorkennis of ervaring nodig. De uitleg begint bij de basis. Hoewel dit boek gericht is op kinderen, heeft het toch een volwassen uitstraling. Enkel het feit dat er veel kinderen op de foto’s staan, maakt duidelijk dat het boek geschikt is om samen met kinderen brood te maken. Maar ook volwassenen zullen profijt hebben van de stapsgewijze uitleg met duidelijke foto’s waarbij de verschillende technieken van het broodbakken worden uitgelegd. Samen vanaf 8 jaar, zelfstandig vanaf 10 jaar. Maar ook zeer geschikt voor beginnende volwassen broodbakkers. De recepten zijn goed te maken. Het is een gezellig boek dat er goed uitziet.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. Samen brood bakken

(Eind)redactie Barbara Luijken
Vertaler Maarten Schellekens