Hete vuren - grillen en koken op houtskool & briketten
Jeroen Hazebroek; Leonard Elenbaas
Fontaine Uitgevers (2015)
#905
0*
Hardcover 9789059565975
Achterkaft: Hete vuren; grillen & koken op houtskool & briketten. Barbecuen is al lang niet meer alleen iets voor in de zomer. En nog beter: dure hardware is niet per se nodig om te genieten van een mail stuk gegrild vlees. Wel type barbecue je ook hebt, met de juiste kennis en techniek kan iedereen koken op hout, houtskool en briketten. Hete vuren staat vol informatie over de beste materialen en accessoires, handige technieken om het vuur aan te steken en natuurlijk de kunst van het grillen zelf. Het geeft heldere vuistregels voor gaartepunten en temperaturen en beschrijft de verschillende bereidingen van ingrediënten. De prachtige illustraties en foto's zorgen voor verdere verduidelijking. En al deze kennis is meteen te gebruiken bij de heerlijke en goed maakbare recepten die de auteurs voor dit boek ontwikkelden. Iedereen die van vuurtjes stoken en lekker eten houdt krijgt met Hete vuren meteen inspiratie! Jeroen Hazebroek en Leonard Elenbaas zijn echte barbecue-experts. Jeroen kookt van jongs af aan op open vuur, verzorgt met zijn bedrijf Het Kookvuur cateringen, demonstraties en workshops met barbecues en kamado's en beheert de populaire website BBQ-Forum. Leonard is chef-kok en eigenaar van restaurant Pure Passie in 's-Gravenzande. Hij kookt vrijwel dagelijks op een houtskoolbarbecue voor zijn gasten.

Recensie: Dit is een echt mannenkookboek. Het gaat over grillen en koken op houtskool en briketten. De auteurs willen met dit boek de basistechnieken van grillen en koken op open vuur helder overbrengen. De helft van het boek bevat informatie en in de andere helft staan recepten. Die zijn duidelijk beschreven. Het boek is een handleiding voor het bereiden van voedsel op open vuur.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. Hete vuren

Omslag Prijs € 24.95
Hoogte x Breedte 256 x 215  mm