Gone fishing - Verse vis uit de Scandinavische keuken
Mikkel Karstad
Aerial Media Company B.V.
#932
0*
Gebonden met hardcover 9789402601541
Uitgeverstekst: Chef Mikkel Karstad neemt ons mee op een culinaire visreis in Scandinavië en verzamelde in dit boek meer dan tachtig heerlijke visrecepten. Alle gerechten zijn puur natuur en bevatten alleen duurzame vis-, schaal- en schelpdierensoorten. Vanaf zijn jeugd is Mikkel Karstad geïnspireerd door seafood. Hij ving zijn eerste vis tijdens een van de vele reizen langs de kusten van de indrukwekkende Scandinavische landen. In zijn tweede boek Gone Fishing staat één doel centraal: 'iedereen aan de vis'. Wederom gebaseerd op drie elementen: we proeven nieuwe gerechten als het heerlijk ruikt, smaakt én mooi gepresenteerd wordt. En daar is Gone Fishing uitermate voor geschikt. In 13 hoofdstukken beschrijft de auteur recepten van zoet- en zoutwater vissoorten en schelpdieren; met nauwkeurige beschrijvingen van ingrediënten, het schoon- en klaarmaken van de vis. En de recepten zijn zo eenvoudig dat iedereen ze kan bereiden. Maar Gone Fishing is meer! Het is zo mooi vormgegeven en gefotografeerd dat het de lezer verrukt achterlaat. Het enige dat het boek niet kan doen is... de geuren laten ruiken. Maar zelfs zonder dit zintuig loopt het water gegarandeerd in de mond.

Recensie: Dit is een puur natuur viskookboek, dat schitterend is vorm gegeven met sfeervolle fotografie. De recepten staan zeer duidelijk beschreven. Het boek inspireert tot het eten van ook andere soorten vis en voor nieuwe bereidingswijzen. Mikkel Karstad wil met dit boek laten zien hoe makkelijk en eenvoudig visgerechten zijn en hoe eindeloos je ermee kunt experimenteren. Dit originele viskookboek hoort in iedere keuken thuis.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. Gone fishing

Vertaler Ester van Buuren
Fotografie Anders Schønnemann