Super food voor familie en vrienden
Jamie Oliver
Kosmos Uitgevers (2016)
#934
7*
Gebonden met stofomslag 9789021563466
: Jamie Olivers nieuwe boek Super food voor familie en vrienden is zijn 18e kookboek! Na het succes van Jamie's super food voor elke dag komt Jamie Oliver met een vervolg, een kookboek vol superfood-recepten voor het hele gezin. Trakteer jezelf én je familie en vrienden op een heerlijke en gezonde maaltijd! Jamie Oliver laat zien dat super food niet alleen supergezond is maar ook superlekker, met gerechten die het heel makkelijk maken om een gezond eetpatroon te ontwikkelen voor het hele gezin. Het boek bevat een hoofdstuk vol gezonde ontbijtrecepten, die allemaal onder de 400 calorieën blijven. Voor lunch en diner zit je goed met de andere hoofdstukken: van Snelle happen tot Pasta & risotto, en van Ovenschotels tot Curry's & stoofpotten. Er is ook een bonushoofdstuk met Keuken hacks, vol handige tips over dingen die je van tevoren kunt bereiden om achter de hand te hebben voor een makkelijke maaltijd. En als je meer wilt lezen over gezonde voeding, kun je in het laatste hoofdstuk alles lezen over zuivel, eiwitten, suiker, maar ook over koken voor de kids.

Recensie: Dit is een gezond familiekookboek met bijzondere recepten. In het boek draait het om verantwoorde maaltijden voor elke dag. Zo is er een hoofdstuk met gezonde ontbijtrecepten die stuk voor stuk onder de 400 calorieën blijven, Er is een hoofstuk met keuken hacks, dingen die je vooraf kunt bereiden om achter de hand te hebben voor een gemakkelijke maaltijd. De porties in de recepten blijven altijd binnen de 600 calorieën. Voor de duidelijkheid staat onder elk recept een lijst met voedingswaarden. De recepten zijn goed te bereiden, al zijn er een paar die nogal wat tijd vergen. Kortom: "dit boek staat vol simpele recepten, superlekker en boordevol goeds...", aldus Jamie Oliver.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. Super food voor familie en vrienden

(Eind)redactie Martine Steenstra
Vertaler Jaromir Schneider