Claus Meyer
Veltman Uitgevers B.V. (2016)
#943
0*
Keuken per land en streek
Gebonden met hardcover 9789048313846
Uitgeverstekst: Thuis koken met de seizoenen De nieuwe Noordse keuken is perfect voor familie-eten, door de nadruk op groentes, seizoenen, foerageren, smaak en relaxed koken. In dit boek brengt medeoprichter van Noma, Claus Meyer, de gedachtes achter de Noordse keuken naar u thuis met eenvoudige, toegankelijke gerechten die naadloos in het gezinsleven zijn in te passen. Het boek is verdeeld in vier seizoenen, elk met een lange lijst van de beste producten die elk seizoen te bieden heeft. U leert hoe u het beste kunt halen uit in het wild gevonden ingrediënten, van cantharellen en daslook tot pruimen en paardenbloemen. Met recepten als romige wortelgroentesoep met knapperig spek, gravad rosbief met ingemaakte knolselderij, gebakken harder met komkommer en erwtjes in dilleboter en rabarbertaart brengt u de heerlijke smaken van de Noordse landen in uw eigen keuken tot leven. Claus Meyer is medeoprichter en mede-eigenaar van de restaurants Noma, Radio, Studio en Almanak in Kopenhagen, heeft 14 boeken geschreven en presenteerde de Deense versie van de internationale tv-show Nieuw Scandinavisch Koken, die werd uitgezonden in meer dan 50 landen. Daarnaast is hij mede-eigenaar van een aantal ambachtelijke bakkerijen en delicatessezaken, een boomgaard, een piepklein azijnfabriekje, een koffiebranderij en een uitzendbureau voor toprestaurants waarbij meer dan 200 chef-koks in dienst zijn. Hij leidt een kookschool, heeft de Melting Pot Foundation opgericht en is geaffilieerd professor in Corporate Social Responsibility aan de Copenhagen Business School. Hij woont momenteel in New York met zijn vrouw, drie dochters en twee honden.

Recensie: Het basisprincipe van dit boek is koken en eten met de seizoenen. Volgens de seizoenen eten is goed voor de mensheid en de planeet. Claus Meyer is oprichter en mede-eigenaar van restaurant Noma in Kopenhagen. Bij Claus Meyer draait alles om smaken. De gerechten zijn goed te bereiden en dat maakt het mede een interessant en leerzaam kookboek met een mooie vormgeving. Wie zijn eetgewoonten wil veranderen heeft met dit boek een hulpmiddel om daarmee een goede start te maken.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. De Nordic Kitchen

Vertaler Roselle de Jong
Fotografie Anders Schønnemann