Groenten - Antonio Carluccio
Antonio Carluccio
Aerial Media Company B.V. (2017)
#959
7*
Gebonden met hardcover 9789402602128
Uitgeverstekst: In dit groot formaat kookboek met prachtige foto's en illustraties presenteert topchef Antonio Carluccio meer dan 120 gloednieuwe recepten met groenten. Groenten in alle soorten en vormen: van blad(gewas), bloem tot peulvruchten, zaden, stengels en wortel. En natuurlijk met de favoriete paddenstoelen van Carluccio. Het boek is zeer divers en in alle recepten voor onder andere salades, pasta, gebak, soepen en stoofschotels speelt de veelzijdigheid van groenten de hoofdrol. Toch vergeet Carluccio de vis- en vleeseters niet. En dat alles in de traditionele Italiaanse stijl. Alle recepten worden stap voor stap beschreven en bevatten de benodigde botanische informatie. Voedseltrends 2017: hoofdrol voor groente! Steeds meer mensen laten vlees al achterwege bij hun maaltijd en in 2017 gaan we dat veel vaker doen, voorspellen trendwatchers. Groente gaat dit jaar een hoofdrol spelen in de avondmaaltijd.

Recensie: Groenten zijn belangrijk in de Italiaanse culinaire cultuur. Carluccio schreef eerder een groentenboek, maar dit boek is meer een groentenboek van deze tijd. Er zijn altijd nieuwe ontdekkingen te doen in de culinaire wereld, aldus Antonio. In dit boek staan 120 nieuwe recepten met groente in de hoofdrol. Carluccio vult sommige recepten aan met vis of vlees. Maar er staan ook salades, overnschotels, taarten, jam, koekjes, ingelegde groeten, ijs, enzovoort in. Dit is een volwaardig kookboek dat laat zien hoe veelzijdig groente is. De recepten zijn goed te beeiden. Het boek geeft veel in formatie over groenten en de recepten zijn zeer gevarieerd. Dit verfrissenden en zeer bijzondere kookboek zal veel gebruikt worden in de keuken.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. Groenten

Vertaler Anda Schippers
Illustrator Katie Horwich