De keukens van de Middellandse Zee - Zonnige recepten uit Spanje, Frankrijk en Italië
Lucio Galletto; David Dale
Unieboek | Spectrum (2018)
#980
7*
Gebonden 9789000358779
Uitgeverstekst: De keukens van de Middellandse Zee toont aan de hand van verhalen, recepten en schitterende fotografie de culinaire en veelzijdige erfenis van de Grieken, Romeinen, Arabieren en Vikingen. De liefde voor olijfolie, knoflook, ansjovis, pepertjes, verse kruiden en seizoensgroenten zorgt voor geurige keukens. Het is de smaak van West-Italië, Zuid-Frankrijk en Oost- Spanje die je onder andere de perfecte pesto, de beste bouillabaisse en de puurste paella brengt. De keukens van de Middellandse Zee schotelt je verrukkelijke, maakbare gerechten voor. Het plezier van samen delen en lekker genieten staat voorop. Lucio Galletto groeide op in Noordwest-Italië. Hij studeerde architectuur maar ging daarna in de horeca aan de slag. Met zijn restaurant Lucio's won hij diverse prijzen. Hij schreef met coauteur David Dale meerdere kookboeken. David Dale is schrijver en radio- en tv-maker met als specialisatie reizen, eten, populaire cultuur en antropologie.

Recensie: Dit is een kookboek vol zonnige recepten uit Spanje, Frankrijk en Italië met prachtige verhalen en zeer mooie foto's. Het boek beschrijft sfeervol en modern een culinaire reis. De smaakvolle recepten staan uitvoerig beschreven en zijn goed te bereiden. Het is ook een kijk- en leesboek, dat maakt het uniek en zeer de moeite waard. De gerechten komen voort uit het culinaire erfgoed van Grieken, Romeinen, Arabieren en Vikingen en die zijn prachtig bijeengevoegd door de auteurs. Het is een kookboek waarin pure smaken en de liefde voor eten centraal staan.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. De keukens van de Middellandse Zee

.

Vertaler Renate Hanenauw; Aniek Njiokoktjien