De zilveren lepel vlees - bakken, braden, stoven
Unieboek | Spectrum
#982
7*
Hardcover 9789000360215
Kafttekst: De Zilveren Lepel Vlees is een inspirerende bron van overheerlijke recepten voor authentieke Italiaanse vlees-, gevogelte- en wildgerechten. De Italiaanse keuken kent vele manieren van vlees bereiden. In dit boek leer je hoe je elk stuk vlees mooi tot zijn recht laat komen. Of dat nu van een varken, rund, kalf, lam, wild of gevogelte is. Van traditionele ossobuco alla Milanese tot Florentijnse runderstoofschotel, maar ook verrassende gerechten zoals parelhoen in Marsala, gehaktballetjes met saffraan en wild zwijn met cranberrysaus. Naast meer dan 150 Italiaanse vleesrecepten biedt dit boek ook smakelijke bijgerechten. De Zilveren Lepel Vlees is de ultieme leidraad om volop te genieten van vlees.

Recensie: De inhoud van dit boek richt zich op drie bereidingswijzen van vlees, namelijk bakken, braden en stoven. De recepten in dit boeken laten zien hoe gemakkelijk het kan zijn om uit de diverse soorten vlees het beste naar boven te halen. Veel recepten kunnen vooraf worden bereid en hoeven daarna alleen nog in de oven gezet te worden. Het zijn stevige vleesgerechten die vol zitten met Italiaanse smaken. Vlees in ingedeeld per vleessoort, dus varken, rund, kalg, ham, wild en gevogelte. Ieder hoofdstuk begint met algemene informatie en de beste manieren om de verschillen de delen te bereiden. Dit boek geeft een verzameling eenvoudige authentiek Italiaanse recepten voor elke soort vlees. De gerechten zijn makkelijk te bereiden. Tevens is er een hoofdstuk gewijd aan bijgerechte, zoals heerlijke groente- en aardappelgerechten, maar vlees speelt in Italië altijd de hoofdrol. Dit mooi vormgegeven kookboek is zeer de moeite waard.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. De zilveren lepel Vlees

.

(Eind)redactie Asterisk*, Amsterdam