De kunst van het koken - Hoogtepunten uit de klassieke Franse keuken
Julia Child; Louisette Bertholle; Simone Beck
Kosmos Uitgevers (2004)
#120
8*
Gebonden met stofomslag 9789021541587
De klassieke Franse keuken is onomstotelijk de bakermat van alle hedendaagse culinaire ontwikkelingen. Steeds weer blijkt dat moderne recepturen zijn terug te voeren naar de klassieke technieken en bereidingswijzen uit Franse keukens. Reden genoeg om dit prachtige standaardwerk opnieuw uit te geven. De kunst van het koken is hét standaardwerk over de Franse keuken. In geen ander kookboek wordt de receptuur zo duidelijk beschreven en is zo'n rijkdom aan ervaring verwerkt. Hierdoor is het boek zelfs een halve eeuw na het verschijnen van de eerste editie nog steeds een van de meest gewaardeerde en gebruikte boeken over de klassieke Franse keuken. De uitgebreide informatie over ingrediënten en technieken, de duidelijke instructietekeningen en de vele klassieke recepten maken dit boek tot een absolute must voor iedere kookliefhebber!
Dit is een boek voor thuiskoks zonder keukenpersoneel, die zich af en toe geen zorgen willen maken over hun budget, hun lijn, de tijd die het koken kost, kindermaaltijden, en al die andere dingen die het plezier van heerlijk koken kunnen verstoren. Het is geschreven voor mensen die van koken houden. De recepten zijn zo gedetailleerd als nodig is. De lezer moet precies weten waar het om gaat en hoe een gerecht gemaakt wordt. `De kunst van het koken zal vreugde brengen in het hart van alle goede koks... en is de steen der wijzen waarmee elke kok zijn eenvoudige ingrediënten kan veranderen in goud.' - Sunday Times Julia Child schreef het eerste deel van Mastering the Art of French Cooking in 1961 en sindsdien is het internationaal een van de meest gebruikte en geliefde boeken over de klassieke Franse keuken. Dat het boek sinds verschijnen steeds in druk is geweest, bewijst dat het zelfs na meer dan 40 jaar niet heeft ingeboet aan bruikbaarheid.

Vertaler Hilleken Reinoud; Leo Geurts; Joost Schipper; Hélène Matze
Ontwerper/Vormgever Jan de Boer
Illustrator Sidonie Coryn; Paul Child