Gert Crum
Uniepers (2004)
#121
4*
Reizen, Wijnen
Paperback 9789068253481
Veel golfers houden van een goed glas wijn en veel liefhebbers die de Franse wijnroutes volgen, slaan tussen het proeven door graag een balletje. Dit is de gedachte achter de reisgids 'Golfen langs de wijnroute: Elzas. In het boek neemt Gert Crum de lezer mee langs de officiële Route des Vins d'Alsace. Behalve de mooiste wijngaarden en de beste caves komen ook andere bezienswaardigheden, restaurants, hotels en natuurlijk de mooiste golfbanen in de buurt van de route uitgebreid aan bod.
De Elzas is een paradijs voor zowel wijn- als golfliefhebbers. Met deze gids in de hand vinden zij er de weg naar de beste wijnen en de mooiste banen. Het boek bevat overzichtelijke kaarten en een uitgebreide vermelding van (e-mail)adressen, telefoonnummers, openingstijden en dergelijke. Hierdoor zijn alle locaties goed te bereiken. Bovendien krijgt de lezer door de levendige beschrijving een goede indruk van de sfeer ter plaatse.

(Eind)redactie Patty Hamel; Ellen Hooijen; Annemarie van Gijn
Fotografie Gert Crum
NUR code 482, 512
Gedrukt door New Goff, Mariakerke (B)
Aantal pagina's 128
Hoogte x Breedte 200 x 123  mm
Gelezen? Ja (26-1-2005)
Locatie Rij 1 vak 1
Winkelprijs bij verschijnen € 16.90
Dit is een goede gids voor wie de Elzas wil bezoeken en daar tevens wil golfen. Het boek beschrijft levendig de facetten van de Elzas. In de margine worden de bezienswaardigheden per stad en streek genoemd. De golfbanen worden beschreven en in de margine staan de details, zoals adresgegevens. het aantal holes met de par, de architecten van de baan en de eventuele sluitingsperiode van de golfbaan. Ook de wijngaarden worden vrij uitgebreid beschreven maar op het culinaire vlak beschrijft het boek de restaurants en hotels zeer summier. Vaak is het niet meer dan een zeer korte sfeerbeschrijving en een telefoonnummer.

Bas-Rhin 12
Golfbanen 34
Stedelijk intermezze - Strasbourg 40