In de keuken - De hele week lekker eten
Bill Granger
Terra (2007)
#380
7*
Gebonden met stofomslag 9789058976819
Flaptekst: Dit is allweer het vierde boek van de gepassioneerde, succesvolle Australische kok Bill Granger. Bill Granger in de keuken is een fris en dynamisch boek met prachtige foto's in reportagestijl, die het bereiden, koken én genieten van voedsel laten zien. Het boek neemt je mee door de week, met recepten voor zowel een snel ontbijt als een meeneemlunch of een feestelijk etentje met familie of vrienden. Maakbare, lichte gerechten met het accent op gezond.
Bill Granger is een van de meest besproken koks in Australië. Hij heeft een eigen kookprogramma op de BBC en de Australische televisie en hij was in Nederland al te zien bij RTL4. Op 22-jarige leeftijd begon hij zijn eerste restaurant en inmiddels heeft hij er nog twee toegevoegd. Hij publiceert in tijdschriften en schrijft kookboeken. Granger levert een vaste bijdrage aan het nieuwe tijdschrift Delicious.

Recensie: "Goed eten is de volmaakte weg naar ieders hart", zegt Bill Granger en hij vat de inhoud van het boek hiermee samen. Het boek is ingedeeld naar de dagen van de week en elke dag begint met leuke herinneringen van Bill. Het kookboek geeft gevarieerde recepten voor elke gelegenheid, zoals een snel ontbijt, of een makkelijke maaltijd voor onverwachte gasten., of die de tijd nemen voor een feestelijk diner. Ook aan eten voor kinderen wordt gedacht, de recepten zijn makkelijk te bereiden. Het zijn originele en verfrissende recepten in dit sfeervolle en gezellige kookboek. Het is ook een ideaal kookboek van deze tijd voor mensen die weinig tijd hebben om te koken en die toch lekker willen eten.

Vertaler Maarten Schellekens
Ontwerper/Vormgever Studio Brouwer, Haarlem
Fotografie Petrina Tinslay