Mario&ik - Kook! Feest! Geniet!
Mario Ridder
Tirion Culinair (2007)
#434
6*
Paperback met flappen 9789043911368
Flaptekst: Nu verkrijgbaar! Het eerste bookazine uit de serie MARIO&IK. Een kook-doe-bookazine van chef-kok Mario Ridder van restaurant De Zwethheul met recepten op sterrenniveau gemaakt voor 10 personen! Zoals hij in de keuken is, zo is hij in het bookazine. Zichzelf. Vader, echtgenoot, chef-kok. Mario Ridder (1972) maakte in 2006 furore door in restaurant De Zwethheul, als eerste chef-kok in 7 maanden tijd van nul naar twee Michelinsterren te koken. Deel 1 van MARIO&IK is het eerste kook-doe-bookazine uit een serie. De inspiratie en ambitie van Mario Ridder gebundeld in meer dan 100 pagina’s. Met MARIO&IK gaat de lezer thuis op culinair niveau koken en gasten 100% laten genieten. In de visie van Mario staat samen genieten boven alles, met zoveel mogelijk mensen aan tafel. Hij gelooft in het ervaren van het moment, met vrienden en familie, lekker aan tafel lachen en praten, met een heerlijk glas wijn erbij. Dit is tevens het uitgangspunt van de recepten in MARIO&IK: tot in de puntjes uitgewerkt voor 10 personen! MARIO&IK is in elk opzicht een bijzonder bookazine. Het is niet gemaakt om in de kast te zetten of ongebruikt op de koffietafel te leggen. MARIO&IK is voor in de keuken en nergens anders. Koken uit MARIO&IK is koken met ingrediënten die je bijna allemaal in de betere supermarkt koopt. De recepten zijn helder beschreven, logisch en overzichtelijk weergegeven en ondersteund met heel veel foto’s. En voor kokers die toch nog een vraag hebben: zij kunnen bellen met Mario op de ‘MARIO&IK vragenlijn’. Dit deel uit de bookazine-serie van MARIO&IK kunt u hier bestellen, in restaurant De Zwethheul en bij een selectie (kook)boekhandels. Zie voor meer informatie ook www.marioenik.com.

Recensie: Dit is een gezellige en feestelijk kookboek. Mario Ridder selecteerde zes feestelijke recepten voro dit boek. De recepten zijn zeer uitgebreid geschreven van boodschappenlijstjes tot de opmaak van het bord. De boodschappenlijstjes zitten achterin het boek en kunnen er worden uitgescheurd.. Elk recept begint met een belevering van Mario, die uitlegt hoe hij aan het recept is gekomen en andere bijkomstigheden.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Kook!

Aantal pagina's 95
Gelezen? Ja (7-1-2008)