Slank in elk seizoen - Verlies 3 kilo in 2 weken
Ludo Hugaerts
Standaard (2008)
#470
4*
Paperback met flappen 9789002223549
Flaptekst: Drie kilo afvallen vóór de vakantie of vóór de feestdagen? Of de aangekomen kilootjes na de vakantie of de feestdagen weer kwijtraken? Elk seizoen barst van de bondgenoten om u daarbij te helpen. Asperges, nieuwe tomaten, jonge bloemkool en broccoli, sappige aardbeien en frambozen in de lente. Heerlijk fruit en zalige salades in de zomer. Witlof, andijvie, paddenstoelen en pompoenen of de nieuwe peren- en appeloogst in de herfst. Ook de winter helpt een handje mee: met knolselderij, veldsla, spruitjes of de vele koolsoorten kunnen heerlijke soepen, salades en stoofpotjes bereid worden.
Slank in elk seizoen biedt u per seizoen een 2-wekenplan aan met 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag, waarbij u lekker en gezond eet en toch afvalt. Dit is geen crashdieet waarbij u 2 weken honger lijdt, maar wel een gedetailleerd en zeer evenwichtig voedingsplan. Gezond vermageren is namelijk niet alleen calorieën tellen. Onze voeding moet ook een evenwichtige mix van essentiële voedingsstoffen aanbrengen, zo niet worden we futloos. De recepten in Slank in elk seizoen zijn uitgewerkt door het kwaliteitslabel voor groenten en fruit Flandria, in samenwerking met het voedingsinformatiecentrum NICE, en bevatten een rijke variatie aan groenten en fruit, volkorenproducten, zuivel, vlees en vis. Bij elk recept worden de caloriewaarde en de dekkingsgraad van de dagelijkse behoefte aan groenten en fruit vermeld. Naast productinformatie, bewaartips en ongewone weetjes krijgt u op woensdag een tip over hoe de kinderen kunnen meehelpen, en in het weekend krijgt u tips over wat u kunt doen als vrienden komen eten. Wanneer u dit plan volgt, hoeft u niet apart te koken. Het volstaat dat uw huisgenoten een extra boterham eten of een extra portie aardappelen, rijst of pasta opscheppen, zodat het hele gezin samen een lekkere en gezonde maaltijd kan eten.

Recensie: Ludo Hugaerts wil met dit boek terug naar het seizoensgevoel, ofwel hij wil het koken met uitsluitend seizoensproducten bevorderen. Al vraag ik mij wel af, waarom hij dan zomergroenten en fruit (zoals tomaten, komkommers, sla en aardbeien) in de lente adviseert. En waarom een wintergroente als veldsla in de lente? Waarom spinazie in de herfst? En waarom beveelt hij lightproducten aan? Gesponsord? Slank worden met dit boek kost veel tijd, onder andere door de vele boodschappen die men moet doen. De auteur geeft vier gedetailleerde eetplannen van telkens twee weken op basis van verse "seizoensgebonden" producten Ook de calorieën en andere weetjes worden beschreven.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Slank In Elk Seizoen

Ontwerper/Vormgever Aksent / Dominic Van Heupen
Fotografie Frank Croes; Joris Luyten; Wout Hendrickx; Arthur Los