Mijn favoriete ingrediënten
Skye Gyngell
Fontaine Uitgevers (2008)
#490
8*
Gebonden met stofomslag 9789059562745
Flaptekst: De kookkunst van Skye Gyngell volgt het ritme van de natuur en maakt gebruik van wat de seizoenen het jaar rond te bieden hebben. In haar nieuwe verleidelijke kookboek legt ze het accent op ingrediënten die een belangrijke rol spelen in de gerechten die ze in de loop van het culinaire jaar bereidt. De ingrediënten die in dit boek centraal staan producten die ze graag en vaak toepast in haar gerechten, favoriete seizoensproducten en smaakmakers. Skye gaat uit van de producten van het seizoen en streeft ernaar haar 'sterproducten' te laten schitteren door ze meer naar zichzelf te laten smaken - en naar het bijbehorende seizoen. Skye's favoriete ingrediënten is meer dan een verzameling van ruim 100 inspirerende recepten met overheerlijke ingrediënten. Het biedt eveneens boeiende achtergrondinformatie over de gebruikte ingrediënten en hun mogelijke toepassingen. Dit is een boek voor iedereen die van lekker eten houdt en die net als de schrijfster inziet dat gerechten een volmaakte smaak krijgen dankzij goede basisproducten. Skye Gyngell, geboren in Australië, is een vernieuwende chef-kok en gelauwerd culinair auteur van Vogue. Na als chef voor een vooraanstaand publiek in Sydney, Parijs en London gekookt te hebben, is Skye sinds 2004 chef-kok in het Petersham Nurseries Cafe in Londen, dat al snel een reputatie vestigde vanwege het fantastische eten in een bijzondere ambiance. Sindsdien ontving ze voor het restaurant al verschillende onderscheidingen.

Recensie: In dit kookboek legt Skye Gyngell het accent op zestien ingrediënten die een belangrijke rol spelen. De kookkunst van de auteur is gericht op de eigen smaak van producten en de daarbij behorende seizoenen. De recepten staan uitvoerig beschreven en zijn met enige kookervaring goed te bereiden. Elk recept heeft een korte inleiding. Het is een warm en gezellig kookboek met elegante gerechten, die gericht zijn op pure smaken.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Mijn Favoriete Ingrediënten

Vertaler Hennie Franssen-Seebregts; Ria Loohuizen
Fotografie Jason Lowe