Een Belgisch kookboek
Peter Goossens; Geert Van Hecke
Lannoo (2008)
#494
10*
Integraalband 9789020978902
Flaptekst: Peter Goossens en Geert Van Hecke koken de sterren van de hemel. Driesterrenchefs Peter Goossens en Geert Van Hecke bereiden als ode aan de Belgische keuken elk meer dan dertig recepten met Belgische streekproducten. Culinair auteur Hilde Smeesters laat de chefs uitgebreid aan het woord, geeft een boeiende inleiding over de Belgische keuken en voegt een overzicht van de Belgische bieren toe aan dit boek. Foodfotograaf Kris Vlegels brengt alle gerechten gedetailleerd in beeld. Met een passende wijntip bij elk gerecht
Belgen zijn lekkerbekken. Ze houden van koken en eten en mogen terecht trots zijn op een rijke culinaire traditie met een enorme variëteit aan fantastische producten. Asperges, witlof, grijze garnalen, Noordzeetong, Belgische chocolade en Belgisch bier zijn bekend tot ver buiten de grenzen. Twee sterrenchefs tekenden voor de receptuur uit dit boek: Peter Goossens van het Hof van Cleve in Kruishoutem en Geert Van Hecke van De Karmeliet in Brugge. Zij bedachten elk dertig recepten die bereid worden met het beste wat België te bieden heeft. Hun sommeliers kozen er telkens een lekkere wijn of - zoals het een echte Belg betaamt - een pittig bier bij. België is een klein land, maar in de keuken speelt het mee met de groten. Laat u verleiden door de schitterende foto's van Kris Vlegels om meteen aan de slag te gaan met het beste dat dit kleine land aan de Noordzee te bieden heeft.

Recensie: Twee sterrenkoks bedachten elk dertig recepten met het beste wat België te bieden heeft. België is een land met een rijke culinaire traditie en enorm veel prachtige producten. zoals de grijze garnaal, tong uit de Noordzee, varkens- en rundvlees, asperges, witloof, hopscheuten en - niet te vergeten - meer dan vijfhonderd soorten bier. Peter Goossens en Geert Van Hecke maakten er een prachtig kookboek van met recepten die thuis goed tij te bereiden. De moeilijkheidsgraad van de recepten wordt aangegeven. Door het handige formaat is het boek makkelijk te gebruiken. Bij elk recept staat een wijn- of biertip. De filosofie is dat een goede keuken begint met goede producten en dit kookboek is een leidraad daarbij in iedere keuken.

Een recept uit dit boek van Peter Goossens vindt u op www.Tannetje.nl

Een recept uit dit boek van Geert Van Hecke vindt u op www.Tannetje.nl

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Een Belgisch Kookboek