Gordon Ramsay - *** chef
Gordon Ramsay
Tirion Culinair (2008)
#500
8*
Gebonden met stofomslag 9789043911542
Flaptekst: Gordons gerechten staan bekend om de sublieme smaakcombinaties, geweldige ingrediënten, niet te evenaren technische vaardigheden en een schitterende presentatie. In dit prachtige boek staan vijftig van zijn klassiekers gepresenteerd. Het boek is opgedeeld in twee delen. Het eerste deel is zijn fotoportfolio en bevat reportages achter de schermen en prachtige foto’s van de gestylde gerechten. Alle foto’s zijn gefotografeerd door Quentin Bacon, een wereldwijd zeer gewaardeerde ‘food photographer’. De foto’s weerspiegelen de essentie van Gordons driesterrenkookkunsten en zijn ‘state of the art’ werkomgeving. Het tweede deel bevat de complete recepten zoals ze in het restaurant gepresenteerd worden. De receptuur van de vijftig gerechten wordt in dit deel gedetailleerd beschreven.

Recensie: Dit is een zeer chique uitgevoerd kookboek met vijftig klassieke gerechten. Die worden eerst gepresenteerd als port folio met foto's en daarna de volledige recepten, zoals die in het resstaurant van Gordon Ramsay worden bereid. Gordons gerechten worden geroemd om de voortreffelijke smaakcombinaties, de uitstekende ingrediënten, de ongeëvenaarde technische vaardigheden en de schitterende presentatie. Met dit boek gunt Gordon Ramsay ons een kijkje achter de schermen en daar ervaart men de essentie van de gastronomie en de werkomgeving. Gordons succes is het voortdurend streven naar perfectie. De recepten in dit boek zijn zeer uitgebreid en vereisen een grote kennis van keukentechnieken om die te bereiden.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Driesterren Chef

(Eind)redactie Ellen Hosmar
Ontwerper/Vormgever De ZrIJ, Utrecht