Van de bakker
Leanne Kitchen
Terra (2008)
#509
7*
Gebonden met stofomslag 9789058979322
Flaptekst: Voor iedereen die van bakken houdt. Dit tweede deel uit een nieuwe culinaire reeks over 'ambachtelijk' koken en bakken is gewijd aan het bakken van bijzondere broodjes, muffins, koekjes, cakes, taarten en pasteien. Een weelde aan klassieke recepten, van alledaagse hapjes tot exclusievere creaties voor etentjes en feestjes. Een onmisbaar boek voor iedereen die houdt van zelf bakken. Vol gedetailleerde informatie over ingrediënten, benodigdheden en technieken, en tips voor het oplossen van veelvoorkomende problemen - succes verzekerd! Passend bij de huidige slow food-trend en een bewuster, eerlijker manier van koken en leven, waarbij kwaliteit voorop staat.

Van de bakker ontrafelt de geheimen van het bakken en presenteert een breed aanbod van klassieke recepten, van alledaagse hapjes tot exclusievere creaties voor etentjes en feestjes. Niets is zo lekker als zelfgebakken broodjes, muffins, koekjes, cakes, taarten en pasteien. Van de bakker is een onmisbaar boek voor iedereen die houdt van zelf bakken. Vol gedetailleerde informatie over ingrediënten, benodigdheden en technieken, en tips voor het oplossen van veelvoorkomende problemen - succes verzekerd!. Dit boek is opgedeeld in de hoofdstukken snel klaar, gistdeeg, cakes, koekjes, hartige en zoete taarten, beslag en desserts. Je vindt gedetailleerde informatie over ingrediënten, benodigdheden en technieken, en tips voor het oplossen van veelvoorkomende problemen, om succesvolle resultaten te garanderen. Leanne Kitchen heeft als kok een succesvolle carrière achter de rug van bijna 15 jaar. De laatste 10 jaar schrijft ze freelance over eten en reizen voor diverse internationale eet-, reis- en lifestyletijdschriften en werkt ze mee aan diverse kookboeken.

Recensie: In dit boek geeft Leanne Kitchen de geheimen prijs van het bakken en zij presenteert een breed aanbod van klassieke recepten, alledaagse hapjes, exclusieve creaties voor etentjes en feestjes. Verder staat er onmisbare informatie in over ingrediënten, benodigheden, technieken en tips om veel voorkomende problemen op te kossen. De recepten zijn zeer uitvoerig beschreven en goed te bereiden. Dit stevige kookboek is ideaal voor degenen die van zelfgebakken broodjes, muffins, koekjes, cakes en taarten houden. Voor wie een nieuwe hobby zoekt is dit een boeiend boek, want bakken is een rustgevende bezigheid, wat door alle bakliefhebbers wordt beaamt, De kunst van het bakken dwingt tot onthaasten, want men moet geduld hebben terwijl de processen, zoals het schuimig kloppen van boter en suiker, het koelen van deeg en het rijzen van gegist deeg, plaatsvinden. Van de bakker is een interessant bakboek voor iedereen.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Van De Bakker

(Eind)redactie Nienke van Bemmel
Vertaler Renée de Graaf; Ireen Niessen