Pizza eigenwijs - 100 originele recepten van 's werelds beste pizzabakker
John Lanzafame
#570
7*
Paperback met flappen 9789059562899
Flaptekst: Pizza eigenwijs is een veelomvattend boek met recepten van klassieke en nieuwe pizza’s, gecreëerd door Australië’s bekendste pizzabakker, wereldkampioen John Lanzafame. John bewijst de pizzabakkers die hem voorgingen eer door alom bekende pizzarecepten op te nemen, zoals de pizza Margherita en de pizza peperoni, en presenteert vervolgens zijn eigen meesterwerken. Van gehaktballetjes tot marshmallows en van prosciutto tot pompoen: John’s pizzarecepten zijn makkelijk te maken, origineel en – het allerbelangrijkst – het resultaat is overheerlijk!
John Lanzafame was chefkok in Hugo’s Lounge en Hugo’s Bar Pizza in Sydney en eigenaar van het beroemde restaurant Lanzafame in het centrum van Sydney. Hij is een hartstochtelijk aanhanger van de regionale Italiaanse keuken en is beroemd in de voedingsbranche vanwege zijn eenvoudige ideeën en zijn perfectie ‘op het bord’. Hij is de huidige wereldkampioen pizzabakker en vertegenwoordigde Australië op de Culinary Olympics in 2008 in Duitsland. John was te zien in het Britse tv-programma Ready Steady Cook.

Recensie; Dit is een zeer gevarieerde pizzaboek. Het heeft een logische opbouw. Het begint met de beschrijving van het basisdeeg voor een goede pizzabodem. Die moet altijd dun en knapperig zijn, dus de bereiding van een pizza kost de nodige tijd. De recepten met originele vullingen uit het boek zijn goed te bereiden. Het is een mooi verzorgd boek met prachtige fotografie.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Pizza eigenwijs

(Eind)redactie Hennie Franssen-Seebregts
Vertaler Henk Noy