Magnifico! - Italiaans eten is nog nooit zo sexy geweest
Gino D'Acampo
#579
7*
Paperback met flappen 9789059562943
Flaptekst: Na Fantastico! is Magnifico! het tweede boek van Gino d’Acampo, waarin hij nog meer van zijn lievelingsrecepten heeft verzameld. Verdeeld over vijf hoofdstukken bevat dit boek recepten voor het hele gezin – hoe dat gezin er ook uit ziet.

In het hoofdstuk Romantico staan recepten voor twee: sexy eten met sensuele ingrediënten. Salute bevat gerechten om te delen: overdadig feest-eten, hapjes en barbecuegerechten. In Fast food presenteert Gino zijn eigen versies van favoriete afhaalgerechten, zoals een Italiaanse hamburger en gezonde fish ‘n’ chips. Snel en makkelijk bevat voedzame maaltijden voor door de week en in Per me staan recepten die speciaal voor één persoon gemaakt zijn, eenpanners en troostvoedsel.

Gino D’Acampo werd geboren in Zuid-Italië en kreeg van zijn grootmoeder de liefde voor koken met de paplepel ingegoten. Hij is eigenaar van een restaurant aan het strand van Napels, en in Engeland leidt hij een groothandel in Italiaanse kwaliteitsingrediënten. Gino is regelmatig op tv te zien, onder andere in Ready Steady Cook. Dit boek volgt op het succes van zijn eerste boek Fantastico!

Recensie: Dit is een zeer smaakvol Italiaans kookboek met recepten voor elke gelegenheid en snel en makkelijk te bereiden. De recepten staan goed beschreven. Kortom gewoon een leuk kookboek!

Recensie: Rick Stein heeft een passie voor verse etenswaar die hem op reis naar verschillende continenten heeft gebracht. Hij trok langs schitterende kusten naar de allerbeste producten die deze kusten te bieden hebben. Stein geeft een aantal bijzondere basisrecepten en bereidingstechnieken. Het is een keurig verzorgd boek met mooie inhoud en schitterende foto's. De gerechten zijn goed te bereiden, maar men moet wel kookervaring hebben. Rick Stein heeft als filosofie: "Het genieten van voedsel uit alle windstreken is de beste manier om op deze overbevolkte planeet met elkaar om te gaan."

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Magnifico!

Aantal pagina's 176
Hoogte x Breedte 255 x 206  mm