Mijn China - Een Culinaire Wereldreis
Kylie Kwong
#599
9*
Gebonden met stofomslag 9789059563025
Flaptekst: De Australisch-Chinese Kylie Kwong herontdekt haar Chinese erfgoed en verkent tegelijkertijd de eetgewoonten en de cultuur van dit immens grote, raadselachtige land. Kylie’s inspirerende reis voert haar van de landelijke eenvoud van haar voorouderlijke dorp in het zuidwesten van China via de verlatenheid van het Tibetaanse plateau naar de stijlvolle, moderne steden Hong Kong en Shanghai. Of zij nu naar de perfecte dumpling speurt in Shanghai, de wereld van de hedendaagse kunst onderzoekt in Beijing of Hong Kong, door zakken specerijen zo groot als een matras rommelt in Chengdu of van zijdezachte, verse noedels geniet in Xi’an, Kylie is onvermoeibaar op zoek naar nieuwe ervaringen en ontmoetingen, terwijl ze overal waar ze komt de sterren van de hemel kookt en alle harten verovert. Mijn China won in Australië al een prijs voor beste Chinese kookboek, werd door de New York Times als een van de interessantste nieuwe kookboeken getipt en kreeg een Gourmand World Cookbook Award voor beste culinaire reisgids. Uit het juryrapport: ‘Dit is Kylie’s vierde kookboek en tevens haar beste, waarin ze de lezer meeneemt naar het China dat zij kent, liefheeft en respecteert. Een genot om te lezen; de belofte van het ‘feest voor alle zintuigen’ op de cover wordt waargemaakt door de uitmuntende boekverzorging, schrijftalent, ware emotie en prachtige fotografie.’

Recensie: In haar vorige boeken schreef Kylie Kwong vooral over eten, in Mijn China schrijft ze - naast de 28 nieuwe recepten - over allerlei aspecten van de rijke Chinese en Tibetaanse cultuur. Daarvoor verdiepte zij zich in tal van onderwerpen, zoals voeding, eetcultuur, familie, geografie, mensen, kunst, sieraden, textiel, markten, literatuur, religie en spiritualiteit. De recepten zijn makkelijk te bereiden en de receptuur is toegankelijk geschreven. Het boek is prachtig uitgevoerd en voorzien van schitterende foto's. Het is goed geschreven met mooit authentieke recepten.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Mijn China

Vertaler Hennie Franssen-Seebregts; Kien Seebregts
Ontwerper/Vormgever Sandy Cull; Studio Jan de Boer, Amsterdam