Onze Smultuin - Verhalen, Recepten En Tuintips
Claudia Reina
#614
7*
Hardcover 9789059563131
Flaptekst: Een heerlijk luxe tuin- en smulboek vol recepten en verhalen. Claudia Reina schrijft over vijf bijzondere mensen. De vakantievriendinnen Lucia en Pien wonen samen met hun moeders in een huis met een heerlijke tuin. Puttend uit de herinneringen aan hun mediterrane vakanties maken ze een waar paradijs van hun tuin, die ze hun smultuin noemen. Op het erf staan fruitbomen en er is een moestuin. De vier dames hebben het altijd over lekker eten en grijpen elke gelegenheid aan om elkaar heerlijke gerechtjes met producten uit eigen tuin of van biologische markten voor te zetten. Dan is er ook nog Dennis, de tuinman. Hij komt af en toe helpen en noemt de dames zijn Olijfjes omdat ze zo Italiaans overkomen. Dat Italiëgevoel komt terug in de heerlijke recepten. Het boek voert de lezer mee langs inspirerende recepten als Piens herfsttaarten, Anna’s winterfavorieten, Jets verse lentetheeën en Lucia’s zomerse liflafjes, samen met de tuintips van Dennis. Onze smultuin is geïllustreerd met prachtige foto’s. ‘Zelden zag ik groenere vingers dan van Claudia, en boven het fornuis zijn ze dan ook nog werkelijk een wonder.’ Hans Veldhoen, tuin- en landschapsarchitect bij Buro Mien Ruys.

Recensie: Dit is een gezellig kookboek over het leven en eten volgens de seizoenen met veel waardevolle tips, zoals wist je dat mango een frisse adem geeft? Mango werkt als een interne deodorant, die helpt de bacteriën te vernietigen die een slechte geur veroorzaken. De recepten zijn heel makkelijk te bereiden. Door de aparte uitvoering, het boek is op de Japanse wijze gebonden, en de prachtige foto's is het een interessant kookboek.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Onze Smultuin

(Eind)redactie Lies van Velsen
Ontwerper/Vormgever Studio Jan de Boer, Amsterdam; Barbara van Ruyven