Het Fairtrade kookboek
Sophie Grigson
Terra - Lannoo, Uitgeverij (2009)
#639
7*
Hardcover met stofomslag 9789020984941
Flaptekst: Koken voor een betere wereld. Respectvol koken met eerlijke producten: Oxfam Fairtrade reikt een scala van verrassende, originele en smaakvolle gerechten aan met producten die voortkomen uit eerlijke handel. Meer dan honderd recepten uit de hele wereld, uitgewerkt door foodie Sophie Grigson. Van vis- en vleesgerechten over vegetarische schotels en pasta's tot verrukkelijke koekjes, gezonde fruitdesserts, gebak en drankjes. In samenwerking met Oxfam België. Je hebt het hart op de juiste plaats en je wilt een steentje bijdragen om deze wereld rechtvaardiger te maken? Met de recepten in dit boek verras je vrienden en familie. Fairtradeproducenten uit Afrika, Azië en Latijns-Amerika hebben hun favoriete familierecepten met ons gedeeld. Het zijn heerlijke gerechten met de eerlijke ingrediënten die ze zelf hebben geteeld. Ook vertellen ze ons hoe jouw steun hen helpt om hun gemeenschap te verstevigen en een beter leven op te bouwen. Als het je niet onverschillig laat waar je voeding vandaan komt, en je wilt fairtradeboeren en -arbeiders steunen, dan is dit kookboek echt iets voor jou.
Sophie Grigson kreeg de liefde voor het koken met de paplepel ingegeven. Als dochter van de bekende culinaire auteur Jane Grigson groeide ze uit tot een ervaren kookboekauteur en ondertussen heeft ze al meer dan vijftien succesvolle titels op haar naam staan. Ook was ze jarenlang een populaire tv-presentatrice bij o.a. Channel 4 en schreef ze regelmatig culinaire artikels voor The Sunday Times en The Independent.

Recensie: Dit is een eerlijk en duurzaam kookboek. Het gaat over de smaakvolle familie van recepten van fairtrade producenten, die allemaal goed zijn te bereiden. De originele gerechten zorgen ervoor dat dit kookboek een vaste plaats in de keuken verdient. Het nodigt uit om direct aan de slag te gaan.

Dit boek is online te koop bij een online boekhandel. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Het Fairtrade kookboek

Vertaler TextCase
Fotografie William Reavell; Heikki Verdurme; Tineke D'haese; Annie Bungeroth; Ton Vrijenhoek; Max Havelaar