Winiefred zet de bloemetjes buiten - Aan de slag met bloemenkruiden
Winifred Killegem VAN
Davidsfonds Leuven - Fontaine Uitgevers (2010)
#664
7*
Gebonden 9789058266682
Flaptekst: Een tuin vol bloeiende kruiden en prachtige bloemen? Winiefred gaat er mee aan de slag. Van anjer, kaasjeskruid, bergamot, viooltjes, lavendel tot zonnebloem. Bloemen zijn meer dan versiering. Ze hebben vaak verborgen eigenschappen en krachten. In Winiefred zet de bloemetjes buiten ontdek je alle geheimen van eetbare bloemen en bloemkruiden. Leer welke bloemen eetbaar zijn en welke giftig. Hoe kan je bloemen gebruiken bij de behandeling van allerhande kwaaltjes? En welke betekenis hebben bloemen? Winiefred verzamelde in dit boek makkelijk te vinden en te kweken bloemenkruiden. Bij elk kruid serveert ze tips voor de teelt, eigenaardigheden en wetenswaardigheden. Ze laat je kennismaken met de rijke en soms geheimzinnige geneeskrachtige waarde van doodgewone bloemen. Bloemen zijn niet alleen om naar te kijken, je kan er ook van proeven. Hun geur en kleur geven een heel aparte look aan je gerechten. Een etentje met bloemen verfrist en is een streling voor je smaakpapillen. Laat je verrassen door Winiefreds creatieve recepten, zoals een soepje van paardenbloem, een lavendelvinaigrette of hibiscussorbet.

Recensie: Winiefred verzamelde voor dit boek makkelijk te vinden en te kweken bloemenkruiden. Bij elk kruid serveert zij tips voor de teelt, tesamen met de eigenaardigheden en weetjes. Zij laat de lezer kennis maken met de rijke en geneeskrachtige waarde van gewonen bloemen. De recepten zijn makkelijk te bereiden. Het is een keurig verzorgd, nostalgisch boek.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan Winiefred Zet De Bloemetjes Buiten

(Eind)redactie Majke Jongen
Ontwerper/Vormgever Daniël Peetermans