Het tapasboek - Meer dan 250 tapas
Simone Ortega; Inés Ortega
Kosmos Uitgevers (2010)
#675
7*
Gebonden met stofomslag 9789021548906
Flaptekst: De laatste jaren is de Spaanse keuken wereldwijd zeer populair geworden, en het geliefdste onderdeel van de Spaanse cocina zijn zonder twijfel de tapas. Tapas, heerlijke kleine hapjes, die meestal voor de maaltijd gegeten worden, zijn een Spaanse way of life. Het tapasboek biedt een voortreffelijke verzameling eenvoudige en authentieke receoten voor tapas, van gambas al ajillo (knoflookgarnalen) tot tortilla espanola (Spaanse tortilla). De uiterst authentieke recepten zijn gemakkelijk te bereiden zonder ingewikkeld keukengerei en zijn dus geschikt voor iedere kok die zijn eerste stappen in de Spaanse keuken wil zetten. Introductieprijs t/m 31 december 2010: EUR 29,95, daarna EUR 34,95.
Simone Ortega, auteur van de bestseller 1080 recepten, schreef meer dan vijftig jaar over eten en was een autoriteit op het gebied van de traditionele Spaanse keuken. Generaties Spanjaarden hebben aan de hand van haar boeken leren koken. Inés Ortega, de dochter van Simone Ortega, heeft vele Spaanse kookboeken geschreven en werkte al van jongs af aan met haar moeder samen.

Recensie: De omslag van dit kookboek ziet er fris en fruitig uit in de kleuren rood, geel en zwart. Deze kleuren komen op de binnenpagina's terug. Het boek heeft twee leeslinten en het is voorzien van prachtige foto's, die in bundeltjes bij elkaar door het hele boek heen staan. In het boek staat vlele heerlijke kleine hapjes (tapas), die eenvoudig te bereiden zijn. Het is een inspirerend kookboek die een aantrekkelijke manier van eten voorstaat met familie of vrienden. Het is ook een uitstekende reisgids voor wie de Spaanse tapascultuur wil leren kennen. De recepten staan goed beschreven en het is een kookboek waar je veel aan zult hebben.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan Het tapasboek

(Eind)redactie Tanja Timmerman
Vertaler Claudia Dispa; Paulina de Nijs