Twee gulzige Italianen
Antonio Carluccio; Gennaro Contaldo
Fontaine Uitgevers (2011)
#704
8*
Gebonden met stofomslag 9789059563919
Flaptekst: Ruim dertig jaar geleden verruilden Antonio Carluccio en Gennaro Contaldo onafhankelijk van elkaar hun geboorteland Italië voor Engeland. Later kruisten hun wegen elkaar daar en wisten zij zich beiden als autoriteit van de Italiaanse keuken te manifesteren. Voor dit bijzondere boek ondernamen de twee vrienden een verrassende terugreis naar hun vaderland om zich daar in hun culinaire erfenis te verdiepen. Ze onderzochten traditionele en hedendaagse gewoonten en probeerden de diepste geheimen van de Italiaanse gastronomie bloot te leggen. Dat leverde een fascinerend boek op met echte gerechten, bereid door echte Italianen.
Twee gulzige Italianen geeft, behalve ruim 100 recepten, inzicht in de opvattingen en het wezen van beide mannen – hun humor, hun kennis en bovenal hun gedeelde passie voor goed en lekker eten. Een must voor iedereen met een oprechte interesse in de Italiaanse keuken.
Antonio Carluccio is een van de voornaamste ambassadeurs van de Italiaanse keuken. Hij schreef dertien bestsellers en maakte talloze tv-programma’s. Hij beheerde het Neal Street restaurant in Londen en ontwikkelde de zeer succesvolle keten Carluccio’s Caffè’s. Gennaro Contaldo is algemeen bekend als de Italiaanse legende die Jamie Oliver al zijn kennis over de Italiaanse keuken bijbracht. Gennaro’s kenmerkende Italiaanse spirit en positieve aard maken hem tot een graag geziene gast in tv-programma’s als Saturday Kitchen.

Recensie: Antonia en Gennoro nemen de lezer mee voor een culinaire rondreis door Italië. Zij doen dat met ruim honderd recepten die zeer goed zijn te bereiden. Het is een mooi uitgevoerd kookboek met prachtige foto's, dat maakt het boek sfeervol en verrassend. De passie van beide auteurs voor eten koken komen in dit boek volledig tot hun recht. Het is een kookboek waar je wat aan hebt en dat je veel zult gebruiken. Daarom verdient het een goede plaats in de keuken. Vooral de eenvoud van de gerechten maakt dit tot een zeer aantrekkelijk kookboek.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan Twee gulzige Italianen

Fotografie Chris Terry
Hoogte x Breedte 253 x 201  mm