Thuis koken met Ferran Adrià - De beste menu's voor elke dag.
Ferran Adria
Van Dishoeck
#707
8*
Gebonden 9789000304462
Flaptekst: Het boek Thuis koken met Ferran Adrià geeft de recepten prijs van de maaltijden die het personeel van het iconische restaurant elBulli elke dag voor zichzelf kookte. En die de chefs zelf ook maken als ze thuis voor hun gezin koken. Gezonde maaltijden die voor iedereen te maken zijn, of je nu voor 2 of voor 75 personen kookt. Maar dan van de hand van de meest legendarische chef ter wereld: Ferran Adrià!
Family meal
Personeel in toprestaurants moet keihard werken en presteren. Ter voorbereiding op een drukke avond wordt in de meeste restaurants door het hele personeel samen gezeten en samen gegeten: the family meal. Als één grote familie met zijn allen om de tafel. Maar wat wordt er dan gegeten? De maaltijd moet gezond zijn, het moet makkelijk en snel te maken zijn en het moet verrukkelijk zijn. Precies wat je thuis ook wilt.
Geheimen van de beste chef ter wereld
In dit boek geeft de beste chef van de wereld zijn geheimen prijs. 93 eenvoudige recepten van de maaltijden die ze elke dag aten bij het legendarische restaurant elBulli, jarenlang het beste restaurant ter wereld. En die de chefs zelf ook maken als ze thuis voor hun gezin koken. De recepten in het boek varieren van spaghetti met tomatensaus tot gebraden kip en chocolademousse. Aan de hand van de meest invloedrijke chef ter wereld leer je de stap-voor-stap-aanpak voor het kiezen, voorbereiden en klaarmaken van de lekkerste maaltijden.
elBulli
Ferran Adrià staat sinds jaar en dag bekend als ’s werelds beste chef. Hij stond met zijn restaurant elBulli in Roses, Noord-Spanje, jarenlang op de eerste plaats van de lijst met de beste restaurants ter wereld (S. Pellegrino World’s 50 Best Restaurant Awards). Ferran Adrià is 23 jaar lang het creatieve brein achter elBulli geweest. Zijn opmerkelijke talent, creativiteit en gastronomische innovaties inspireren al jaren chefs en food-lovers over de hele wereld. In de documentaire Cooking in progress, die op dit moment in de bioscoop draait, is te zien hoe geniaal en bijzonder deze chef is. Het boek Thuis koken met Ferran Adiá is vanaf 6 oktober verkrijgbaar.

Recensie: Dit kookboek zou beter een maaltijdenboek heten. Er staan 31 evenwichtige maaltijden in, die allemaal uit drie gangen bestaan. Het zijn geen splinternieuwe gerechten, maar het boek geeft een verzameling van gevarieerde en financieel haalbare maaltijden die bestaan uit simpele gerechten. De gerechten worden stap voor stap uitgelegd en de beschijvingen staan op de foto's. Dus eigenlijk kan er niets meer mis gaan.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan Thuis koken met Ferran Adrià

(Eind)redactie Asterisk*, Amsterdam
Vertaler Jacques Meerman