De lekkerste keukenkruiden kweek je zelf
Winiefred Van Killegem; Lode Claus; Christian Claus
Davidsfonds Leuven - Fontaine Uitgevers (2012)
#748
8*
Gebonden 9789058269072
Achterkaft: Bieslook verlaagt de cholesterol en de bloeddruk. Munt zorgt voor een goede nachtrust. Peterselie wekt eetlust op. Rozemarijn is zeer geliefd bij barbecue. En tijm kan in plaats van zout bij vlees- en wildgerechten. De smaak van verse kruiden is onmisbaar in de keuken. Bovendien heeft elk kruid zijn eigen typische geneeskrachtige eigenschappen. Je hebt geen grote kruidentuin nodig om je eigen kruiden te planten. Winiefred en de professionele kruidenkwekers Lode en Christian Claes slaan de handen in elkaar. Ze tonen je hoe je eenvoudig zelf verse kruiden kunt kweken in potten en bloembakken. Ze beschrijven de teelt en verzorging van tien verschillende kruiden en natuurlijk verklappen ze per kruid ook enkele heerlijke recepten. Je leest over het drogen en bewaren van kruiden en je leert hoe je zelf kruidenolie en -azijn kunt maken. Aangevuld met een functionele kalender die je helpt bepalen wanneer je welk kruid best kan planten en oogsten, heb je alles bij de hand om zelf aan de slag te gaan!

Recensie: Winiefred Van Killegem – De Kruidenvrouw uit Gent – hoeft allang niet meer voorgesteld te worden. Deze bestsellerauteur weet alles van kruiden en planten af en schreef er al verscheidene boeken over. Daarnaast geeft ze drukbezochte voordrachten en begeleidt ze met haar eeuwige stralende glimlach kruiden- en tuinwandelingen. Kruiden herkennen, kweken en bewaren, heerlijk koken met kruiden, geneeskrachtige kruiden… Ze weet als geen ander de lezers te begeesteren met haar pittige boeken. In dit boek vind je heel veel informatie over de tien meest gebruikte kruiden.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan. De lekkerste keukenkruiden kweek je zelf

(Eind)redactie Majke Jongen
Ontwerper/Vormgever Daniël Peetermans