De Italiaanse bakker thuis
Gino D'Acampo
Fontaine Uitgevers (2013)
#764
7*
Gebonden 9789059564565
Flaptekst: Ruim 100 makkelijke en gevarieerde recepten voor brood, gebak, koekjes, pizza en pasta. Met 10 gouden baktips van Gino D’Acampo. Een prachtig boek voor alle liefhebbers van Italië, Italiaans eten en speciaal Gino D’Acampo.
Gino D’Acampo is de meester van de moderne Italiaanse keuken. Zijn eerste boek Fantastico! won de Gourmand World Cookbook Award voor het beste Italiaanse kookboek, en zijn volgende boeken Magnifico!, Mijn Italiaanse dieet en Gino’s Pasta werden direct bestsellers. Gino komt regelmatig op tv, onder andere bij Ready Steady Cook, This Morning en Chefs vs Britain.

Recensie: De auteur, mede bekend van kookprogramma's op de BBC, geeft in dit mooi uitgegeven boek recepten voor diverse soorten brood als ciabatta, foccacia, boerenbroden, broodjes enzovoort, voor vlaaien, panettone, pudding, diverse koekjes, pizza's en gebak voor feestelijke gelegenheden en een hoofdstuk met pastaschotels, bereid met kant-en-klaar-gekochte verse of gedroogde pasta. Vooraf een inleiding met informatie over de regionale broodsoorten in Italië, over diverse meelsoorten (naast tarwe ook gerst en rogge), over verse en gedroogde gist, water, het kneden van deeg enz. D'Acampo kan zo aanstekelijk vertellen dat de lezer van dit boek onmiddellijk de aandrang krijgt om aan de slag te gaan. De recepten (handelingen genummerd) zijn voor een wisselend aantal eters: 4-6-8, ze worden kort en persoonlijk ingeleid. Per bladzijde een recept met op de tegenoverliggende pagina een uitstekende gerechtfoto. Verder geïllustreerd met kleinere sfeerfoto's van landschappen en stadsgezichten en soms wat werkfoto's. Receptenregister alfabetisch op hoofdingrediënt in een zeer kleine letter.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan. De Italiaanse bakker thuis

Fotografie Peter Cassidy
Omslag Prijs € 24.95