Hoe bak ik brood - Stapsgewijze recepten voor gistbroden, desembroden, sodabroden en zoetigheden
Emmanuel Hadjiandreou
Becht's Uitgevers-Maatschappij, H.J.W.
#775
7*
Gebonden 9789023013730
Achterflap: Steeds meer mensen bakken met heel veel voldoening hun eigen brood. Met meer dan 60 eenvoudige, stap voor stap gefotografeerde recepten laat de ambachtelijke bakker Emmanuel Hadjiandreou zien hoe makkelijk dat is. Je krijgt niet alleen tips over hoe bloem en gist nu eigenlijk werken, maar ook over hoe je sodabrood en een eenvoudig witbrood maakt dat de basis vormt voor gistbroden als bagels, ciabatta en walnotenrbood. Daarnaast is er veel aandacht voor rogge en spelt, want dat zijn, net als maïsmeel, rijstebloem, aardappelmeel en boekweit, ingrediënten die uitstekende broden opleveren. Verder leer je om met een klein beetje zelfgemaakte zuurdesemstarter je eigen zuurdesembroden te maken.

Recensie: Brood bakken is een leule bezigheid, waarbij wel enige vaardigheid komt kijken. In dit boek wordt aan de hand van ruim zestig recepten uitgelegd hoe je tot een goed resultaat komt. Het boek begint met enige inleidende hoofdstukken over ingrediënten, benodigdheden, richtlijnen en algemene tips. Het maken van een zuurdesemstarter wordt nader uitgelegd. Hierna volgen recepten voor het bakken van gistbrood, glutenvrij-, zuurdesem- en zoet brood. De stap-voor-stap beschreven recepten zijn duidelijk, mede doordat de verschillende stadia geïllustreerd worden door kleurenfoto's. Het boek bevat geen recepten voor het bakken in een broodmachine. Beginnende en meer gevorderde broodbakkers zullen in dit boek recepten vinden voor het bakken van zowel het dagelijkse als het exclusievere brood. Bevat inhoudsopgave, register en lijst van nuttige adressen. De tekst, veelal op een iets getinte achtergrond van meel of deeg, is gedrukt in twee kolommen in een kleine letter.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Hoe bak ik brood

Vertaler Maarten Schellekens
Ontwerper/Vormgever Atelier van Wageningen