Michel Roux
Fontaine Uitgevers (2013)
#792
9*
Basis kookboeken
Hardcover 9789059565012
Kafttekst: Een onmisbaar werk in de bibliotheek van iedere kok. Deze royale collectie recepten van de legendarische chef-kok en succesvolle auteur Michel Roux omvat meer dan 250 toprecepten uit zijn uitgebreide repertoire. Zijn hartstocht voor eten en koken is nog even groot als toen hij aan het eind van de jaren zestig met zijn broer Albert hun restaurant Le Gavroche opende. Zijn leven lang heeft Roux niets liever gedaan dan koken voor anderen: voor familieleden of vrienden, of voor The Waterside Inn in Bray, die al sinds 1985 drie Michelinsterren bezit. In dit boek staan verrukkelijke nieuwe gerechten naast interpretaties van grote klassiekers – geschikt voor alle seizoenen en alle geledenheden. Een verzameling van de lekkerste recepten van Roux, die tijdens zijn illustere carrière zijn gecreëerd, verfijnd en vervolmaakt. Michel Roux heeft een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd sinds hij samen met zijn broer Albert in 1967 het hooggeprezen Le Gavroche in Londen opende. The Waterside Inn, Michels restaurant in Bray dat nu door zijn zoon Alain wordt geleid, heeft al 27 jaar lang drie Michelinsterren. Michel ontving vele culinaire onderscheidingen en werd in 2002 geridderd in Groot-Brittanië (Order of the British Empire) en in 2004 in Frankrijk (Légion d’Honneur). Hij schreef een twaalftal zeer succesvolle boeken, waaronder Het Ei, Sauzen en Taarten, soezen, pasteien. Van zijn boeken werden er meer dan 2 miljoen verkocht. Ook verscheen hij in enkele culinaire tv-series.

Michel Roux verzamelde zijn favoriete recepten in dit boek. Hij zoekt altijd naar manieren om zijn recepten op de poetsen en door nieuwe smaakcombinaties te introduceren. Ook gaat hij het niet uit de weg om klassieke gerechten te verfijnen. Roux probeert met zijn boek om de thuiskok te inspireren en aan te moedigen. Dit prachtige boek is helder geschreven en de duidelijke recepten zijn voorzien van mooie foto's. Het is een 'echt' kookboek zonder flauwekul, zeer bruikbaar en het vraagt om een vaste plaats in de keuken. Het is geen kookboek voor beginners, maar wel zeer de moeite waard, kortom het is een uniek kookboek van de grote meesterchef.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Michel Roux

Ontwerper/Vormgever Atelier van Wageningen
Fotografie Martin Brigdale