Meesterlijk brood - leer bakken vanaf de basis
Ria Bitter; Robèrt van Beckhoven
Unieboek | Spectrum (2014)
#873
7*
Gebonden 9789000342808
Uitgeverstekst: Brood bakken kun je leren! En Meester Boulanger en Meester Patissier Robèrt van Beckhoven is gelukkig ook een meester in het uitleggen. Hij wil dat mensen daadwerkelijk leren en begrijpen wat er bij brood bakken komt kijken. Pas als je weet hoe het zit met de ingrediënten, tijden, technieken, temperatuur en materialen, kun je ook echt goed (gaan) bakken! Geen trucs, maar kennis.

Vanaf de basis
En dat begint met de basis, die niet zo eenvoudig is als men denkt: bak maar eens het perfecte puntje! Meesterlijk brood start bij het begin en bouwt de vijftig recepten in moeilijkheid en variatie op. Van de klassiekers als bruin en wit brood, kadetjes en krentenbollen tot diverse desembroden en van gevarieerde brioches tot broden met bijzondere granen als spelt, rogge en quinoa. Een boek met een uitgebreide en gedegen uitleg, een heldere indeling en gevarieerde receptuur.

Robèrt van Beckhoven is landelijk bekend geworden door zijn rol als jurylid in het programma Heel Holland Bakt. Hij heeft het ambacht van bakken van jongs af aan meegekregen. Als enige in Nederland is hij zowel Meester Patissier als Meester Boulanger.

Recensie: Van Beckhoven wil zijn kennis en ervaring graag delen en met dit boek in de hand kan men een goede thuisbakker worden. Met een duidelijke uitleg en stap-voor-stap foto's zijn de recepten goed te bereiden. Genieten van de heerlijke geur en smaak van versgebakken brood staat centraal in dit boek. Er is veel variatie in de traditionele recepten en werkwijzen, die van cruciaal belang zijn net als eerlijke en goede grondstoffen. Met dit boek leer je broodbakken vanaf de basis.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link om naar de pagina te gaan. Meesterlijk brood

Ontwerper/Vormgever Oranje vormgevers
Fotografie Sandra Hoekstra; Gerhard Witteveen; Sushilla Kouwen; Reidunn van Riessen