Modern baking - taarten, koekjes en alles daartussenin
Donna Hay
Unieboek | Spectrum (2018)
#988
7*
Gebonden 9789000360550
Uitgeverstekst: Modern Baking biedt de thuisbakker alles: van gezond bakken tot de echte bakklassiekers. Zoet, hartig en alles daartussenin. Laagdrempelige receptuur met verschillende thema’s, zoals karamel, koffie en toffee, fruit, zuivel, specerijen en chocola. Donna Hay start ieder hoofdstuk met overheerlijke taarten, cakes en koeken. De daarop volgende ‘quick fix’-recepten zijn snel en eenvoudig, en de ‘fresh & light’-recepten zijn gezonder van aard. Van knapperige koekjes tot fudgy brownies, van fruitgebak tot overdadige chocoladetaarten en van wolkerige meringue tot romige desserts. Eenvoud en pure smaken, heerlijke combinaties en schitterende fotografie en vormgeving: zowel het boek als de recepten zijn een lust voor het oog! Donna Hay is een begrip en een internationaal fenomeen op culinair gebied. Ze ontwikkelde een eigen stijl met simpele, slimme, seizoensgebonden recepten die prachtig worden gefotografeerd. Er zijn van haar 26 boeken wereldwijd meer dan 6 miljoen exemplaren verkocht, haar boeken zijn vertaald in 10 verschillende talen en haar tv-kookshows zijn in meer dan 14 verschillende landen te zien. Ze heeft dé nummer één iPad-app in Australië, is krantencolumnist, ontwerper van een lijn met keukenspullen en voedselproducten, en eigenaar van haar eigen webwinkel.

Recensie: Dit is weer een indrukwekkend bakboek van Donna Hay. Het heeft een mooie vormgeving en een kleurrijke en gevarieerde inhoud. Er staan meer dan 250 recepten in die allemaal goed te maken zijn. De auteur noemt dit bakboek: Mijn moderne bakbijbel. De recepten zijn klassiek met een trendy twist, dus taarten, koekjes en alles daar tussenin. Het is een bakboek van deze tijd en daarmee een aavulling voor de bakliefhebbers.

Een recept uit dit boek staat op www.Tannetje.nl.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. Modern baking.

Vertaler Ester van Buuren