Biotoop - Pastorale
Bart De Pooter
Lannoo (2019)
#998
7*
Hardcover 9789401460200
Uitgeverstekst: Op 14 mei 2019 werd tweesterrenchef Bart De Pooter 51 jaar. Hij vierde tegelijk ook het 25-jarige bestaan van zijn toprestaurant Pastorale in zijn geboortedorp Reet. In dit boek brengt deze pionier van het gastronomische groentemenu, al sinds het begin een van de handelsmerken van Pastorale, hulde aan de avonturen en kookkunsten die door de jaren heen zijn culinaire biotoop hebben vorm gegeven. Geïllustreerd met de meesterlijke sfeer- en receptfoto's van Kris Vlegels en doorspekt met Barts keukengeheimen is dit boek een prachtige ode én een onmisbaar boek voor elke liefhebber van verfijnde gastronomie. Een ware ontdekkingstocht vol passie, techniek en experiment.

Recensie: "Bart De Pooter en zijn team verbinden hun leefwereld met de microkosmos van het bos, de oneindigheid van de oceaan en de rijkdom van het veld." Dat is de filosofie van tweesterrenrestaurant Pastorale in Reet: de 'biotoop' van topchef Bart De Pooter. Al meer dan tien jaar werkt Bart aan deze filosofie en sinds 2017 wordt elke menukaart bij Pastorale opgebouwd volgens dit principe. In dit boek blikt Bart terug op de verhalen, personen en technieken die zijn gastronomische visie beïnvloed hebben en laat hij je kennismaken met enkele geheimen die hem tot sterrenchef hebben gemaakt. Intussen blijft Bart zijn sterke punten uitspelen: ontwikkelen, experimenteren en spelen met de seizoenen. Met Biotoop viert Bart niet alleen 25 jaar Pastorale, maar ook zijn eigen 51 lentes. Maak kennis met Bart De Pooter: topchef, ondernemer én vader. Het is een herinneringsboek met daarin zeer summier beschreven recepten.

Dit boek is online te koop bij Bol.com. Klik op de link voor meer informatie. Biotoop

Ontwerper/Vormgever Grietje Uytdenhouwen
Hulpauteur Robby Sallaets